ISO 9001:2015 implementatie

Wat voor bedrijf u ook heeft, als u uw klanten centraal wilt stellen, uw processen wilt verbeteren en zakelijke kansen wilt benutten is een ISO 9001 certificering een uitstekend hulpmiddel. De internationale ISO 9001 norm vormt een eisenkader voor een kwaliteitsmanagementsysteem. ISO 9001 benadrukt het belang van de wensen van de klant, van kwaliteit en van continue ontwikkeling. Door processen en prestaties te verbeteren, voldoet uw organisatie beter aan de behoeften van uw klanten. Dit biedt nieuwe zakelijke kansen en versterkt uw concurrentievermogen, wat uiteindelijk leidt tot meer winst.

Deze certificering is geschikt voor elke organisatie, ongeacht grootte of branche, dus ook voor u. Het vormt een eisenkader voor een kwaliteitsmanagementsysteem, waarmee u beschrijft hoe uw organisatie aan de behoeften van uw klanten voldoet. De norm benadrukt het belang van continue verbetering en stelt u in staat risico‘s te identificeren en uw prestaties te verbeteren.

ISO 9001 is gebaseerd op zeven kwaliteitsmanagementbeginselen:

  1. Klantgerichtheid;
  2. Leiderschap;
  3. Betrokkenheid van mensen;
  4. Procesbenadering;
  5. Continue en voortdurende verbetering;
  6. Risico gebaseerde besluitvorming;
  7. Relatiebeheer

De structuur van de norm maakt het gemakkelijk om deze te gebruiken naast andere managementsysteemnormen, zoals ISO 14001 (milieu) en ISO 45001 (arbeidsomstandigheden).